Főoldal Média Nyolc tévhit a keresõmarketingben

Nyolc tévhit a keresõmarketingben

E-mail Nyomtatás PDF
A LÁTOGATOTTSÁG MÁSODLAGOS
Az online-marketingen belül talán az egyik legdivatosabbb részterület a keresõmarketing, mégis sok tévhit él e témával kapcsolatban.
A LÁTOGATOTTSÁG MÁSODLAGOS
Az online-marketingen belül talán az egyik legdivatosabbb részterület a keresõmarketing, mégis sok tévhit él e témával kapcsolatban. Az alábbiakban sorra vesszük és tisztázzuk a leggyakoribb félreértéseket a keresõoptimalizálás legfontosabb technikai részleteinek bemutatásán keresztül.
Keresõoptimalizálás
Az a tevékenység, amelynek során a piac felmérését követõen, annak adatai alapján megtervezzük egy honlap tartalmi és technikai szerkezetét, majd tovább finomítjuk ezeket , hogy a keresõk értékesnek tekintsék a honlapot egy vagy több kulcsszó vonatkozásában.
Cikksorozatunkban azoknak a marketingeseknek, cégvezetõknek adunk mindennapi gyakorlatban alkalmazható útmutatást, akik szeretnék, hogy az általuk menedzselt honlap a lehetõ legtöbb minõségi látogatót vonzza. Mielõtt azonban belemennénk a részletekbe, érdemes megnézni, hogy mi nem keresõoptimalizálás.

A keresõoptimalizálással kapcsolatos leggyakoribb félreértések:

1. Ha a keresõkben jó helyen lennénk, máris hatalmas látogatottsága lenne az oldalunknak.
Gondolja végig logikusan a legjobb eshetõséget: weboldala elsõként tûnik fel a keresõ (például a Google) találati listáján a kiszemelt kulcsszóra. Minden egyes internetezõ, aki erre a kulcsszóra keres az adott keresõben, meglátja a listán az Ön weboldalának a linkjét, és ráklikkel. Ebben az esetben hány látogatója lesz weboldalának? Maximum annyi, ahányan az adott kulcsszót begépelték a keresõbe. A valóság azonban nem ilyen ideális. Ugyanis, mégha elsõként is jelenik meg weboldala a találati listán, akkor sem fog minden egyes ember ráklikkelni az Ön linkjére.
A keresõkbõl szerezhetõ látogatók száma tehát a következõ három dologtól függ:
* Hány kulcsszóra sikerül a találati listák elejére kerülni, és ezen belül hány szóra lesz elsõ helyen, hány szóra második helyen.
* Hányan keresik az elõbb említett kulcsszavakat, azaz hányan gépelik õket kereséskor.
* Mennyire tud vonzó lenni a találati listán megjelenõ linkje és leírása azoknak, akik ezekre a szavakra keresnek.
A valóság: A keresõkbõl szerezhetõ látogatók száma korlátolt, annak tervezésekor mindenképpen figyelembe kell venni a piac határait.
2. Weboldalunk már elsõ helyen szerepel a két-három legfontosabb kulcsszóra, mégsem történik semmi.
Feltételezzük azt, hogy a téma sokakat érdekel, és az Ön által fontosnak "kinevezett" kulcsszavakra sikerült elsõnek lenni, de ennek ellenére alig jönnek a látogatók. Könnyen lehet, hogy egyszerûen mégsem az a fontos keresõszó, amire Ön gondolt. Lehet, hogy a látogatók, egészen egyszerûen másképp, más szavakkal fogalmazzák meg azt az igényt, amire megoldást szeretnének találni.
Ebben az esetben az lesz az elsõ feladata, hogy megtalálja, hogy melyek azok a kulcsszavak, amelyeket sokan gépelnek be a keresõbe. (Hogy hogyan találhatja meg a legjobb, legtöbb látogatót vonzó kulcsszavakat, egy késõbbi cikkben fogjuk bemutatni.)
A JÓ HELYEZÉSHEZ NINCS SZÜKSÉG MANIPULÁCIÓRA
3. Minél több keresõbe kell regisztrálni a weboldalt ahhoz, hogy sok látogató jöjjön.
Ez a mondat valójában két félreértést is tartalmaz. Az elsõ a "minél több", a második pedig a "regisztrálni". Nézzük õket egyenként.
A WebMonitor tavalyi felmérése szerint a látogatók 97-98 százaléka a nemzetközi színtéren és a magyar piacon is a 3-5 legnagyobb keresõbõl érkezik. Ezt az adatot látva talán nem is szükséges megmagyarázni, miért értelmetlenek azok a szolgáltatások, melyek állítólag több száz, vagy néha több ezer keresõbe való regisztrációt ígérnek.
A mondat másik félreértése maga a regisztrálás szükségessége. Be lehet regisztrálni a weboldalakat sok keresõnél, de erre általában nincs szükség. Mindegyik ugyanis rendelkezik úgynevezett keresõrobottal, amely egy program, amely a weboldalakat más portálokon található linkeken keresztül találja meg.
Ezért csak arra van szükség, hogy kikerüljön egy, a weboldalára mutató link olyan oldalra, amelyet a keresõ már ismer, és gyakran meglátogat.
A legfontosabb keresõvel, a Google-lal kapcsolatban ráadásul olyan feltételezések is léteznek, hogy jobb helyezést ér el az a honlap, ha a Google maga találja meg, mintha beregisztrálják. Nem lehet biztosan tudni, hogy ez igaz-e, de az viszont egészen biztos, hogy a Google-ban jó helyezést elérõ oldalak sikerének egyik titka, hogy biztosítsák, hogy a keresõ minél több weboldalon bukkanjon az adott oldalra mutató linkre.

4. Azon (is) múlik a helyezés, hogy hány látogatója van az oldalnak.
Ez az állítás akkor lehetne igaz, ha a keresõknek rendelkezésükre állna minden általuk besorolni kívánt honlap látogatottsági statisztikája. Ez természetesen nincs így.

Egyes keresõk (fõleg Google) esetében elképzelhetõ, hogy nagyon sokadik szempontként azt is figyelembe veszik, hogy hányan kattintanak át az adott oldalra a találati listából (azaz mennyire vonzó az adott oldal a keresgélõk számára), illetve, hogy akik átkattintanak, azok visszatérnek-e a keresõhöz (azaz elégedetlenek azzal, amit az oldalon találtak) és folytatják-e a keresgélést. Ez azonban csak egy nagyon sokadik tényezõ lehet, és biztosan nem szerepel a legfontosabbak közt.

5. A keresõoptimalizálás az, amikor a weboldalon a fontos kulcsszavakat fehér háttér elõtt fehér színnel, vagy láthatatlanul kis betûvel, vagy egyéb, nem látható módon odaírjuk sokszor. Végeredményben nincs másról szó, minthogy egyszerûbb vagy kifinomultabb módszerekkel félrevezetjük a keresõket.
Volt idõ, amikor még ez így mûködött. Amikor még a keresõk algoritmusai nem voltak olyan kifinomultak, mint ma. Egyes témákban, kisebb országok nyelvét használó weboldalak - köztük magyar portálok - néha még ma is érnek el jó helyezéseket ilyen módszerekkel. Biztosan nem lehet ezekkel a manipulatív eszközökkel eredményt elérni olyan témákban, amelyekben már van verseny, illetve nagyobb - angol, német, spanyol nyelvû piacokon
UTÓLAG FÖLÖSLEGES OPTIMALIZÁLNI
6. Elõször elkészíti az ember a weboldalt, majd ezután felkér egy keresõoptimalizálással foglalkozó céget, hogy végezze el az optimalizálást (regisztrálja be, írjon META tagokat, alakítsa át, stb). Figyelem: ez a leginkább pénzrabló félreértés!
Fából készíteni vaskarikát csak kicsivel körülményesebb, mint egy kész honlapot utólag jól optimalizálni. Meg lehet csinálni, de legtöbbször vagy kompromisszumokat kell kötni az eredményesség kárára, vagy szinte újra kell építeni az oldalt. Ha ugyanis olyan weboldalt készít, amelynek a jövedelmezõsége azon múlik, hogy elég sok látogató jön-e a keresõkbõl, akkor már a tervezés elsõ pillanatában is maximálisan figyelembe kell vennie a keresõoptimalizálás szempontjait.
A keresõoptimalizálás szempontjai alapján kell elvégezni a piackutatást, elkészíteni a honlap tartalmi tervét, felállítani az oldal értékesítési folyamatát, sõt, az alkalmazott weboldal-készítési technológiákat is ezen szempontok alapján kell kiválasztani.
7. Ha egyszer kész az optimalizálás, akkor az folyamatosan, de legalábbis igen hosszú ideig garantálja az eredményeket.
Ha azt tapasztalja, hogy weboldala hosszú ideje jó helyen szerepel a keresõkben egy adott kulcsszóra anélkül, hogy Ön bármit is tett volna ezért, akkor ez a legbiztosabb jele annak, hogy soha nem fog pénzt keresni az adott kulcsszóval!
Minél nagyobb profitkilátásokkal kecsegtet ugyanis egy piaci szegmens (kulcsszó), annál többen próbálják ezt a profitot megszerezni. Márpedig ha sok weboldal próbál elsõ lenni egy adott kulcsszóra, akkor az elsõ helyért folyamatosan meg kell dolgozni.
8. A keresõoptimalizálás abból áll, hogy az úgynevezett META tagokat (META DESCRIPTION, META KEYWORDS) okosan adja meg az ember.
Az igazság ezzel szemben az, hogy a META DESCRIPTION tagot érdemes jól megírni, azonban a KEYWORDS tagot fölösleges használni.
Ha nem tudja mik a META tagok, akkor használatukról bõvebb információkat találhat: "A keresõoptimalizálás alapjai. Hogyan tegye weboldalát vonzóvá a keresõk számára?" címû tanulmányban - az Internet-Marketing.hu oldalon.
A legalapvetõbb félreértések tisztázása után, a következõ résztõl kezdõdõen részletesen áttekintjük a keresõoptimalizálás teljes folyamatát. A keresõk mûködésének megértésétõl kezdve végigmegyünk a kulcsszavak kiválasztásán, a weboldal megtervezésén és elkészítésén, egészen az utómunka folyamatáig. Azt is tárgyalni fogjuk, hogy mit kell ebbõl Önnek megtanulnia, és mik azok a lépések, amiket jobb, ha szakemberre bíz.

Módosítás dátuma: 2006. január 23. hétfő  

  • Increase font size
  • Default font size
  • Decrease font size

Olvasnak bennünket

Oldalainkat 136 vendég böngészi