Főoldal Média Másfél hónap után kirúgták a BKV elsõ szóvivõjét

Másfél hónap után kirúgták a BKV elsõ szóvivõjét

E-mail Nyomtatás PDF
Egy újfajta párbeszéd vége
Tamás Bence Gáspár
2005.
Egy újfajta párbeszéd vége
Tamás Bence Gáspár
2005. október 16.
Szeptemberben kommunikációs rendszerváltást ígért a budapesti közlekedési cég, amely szeretné helyrehozni rossz kapcsolatát a külvilággal. A kinevezett szóvivõt csütörtökön bocsátották el. Az ok a BKV jármûjavító cégének kétes ügyeirõl szóló hírek szokatlan hangvételû kezelése lehetett.
Másfél hónappal azután, hogy a BKV Budapesti Közlekedési Rt. - egy kommunikációs paradigmaváltás jegyében - átszervezte sajtóosztályát és kinevezte Szász Tamást szóvivõt, pénteken már fel is felmentette a kommunikációs szakembert. Az okokról a BKV nem adott felvilágosítást, mert belügynek tekinti a kérdést.
Kupper tocsog s locsog
Információink szerint Szász Tamás távozásának köze volt ahhoz, hogy a szóvivõ szerdán egy szokatlan hangvételû közleményt adott ki azután, hogy a fõvárosi Fidesz-MKDSZ frakcióvezetõje, Kupper András sajtótájékoztatón tette felelõssé a BKV vezetését, a közlekedési cég jármûjavító leányvállalatának kétes ügyleteiért.
A BKV vezetését és Demszkyt ostorozó Kupper a HVG szeptember 24-ei számában megjelent cikkre alapozta állításait. A BKV nem sokkal késõbb visszavonta a közleményt.
A cikk szerint a BKV buszjavító leányvállalata, a Gépjármûjavító Szolgáltató Kft. (GJSZ) közel egymilliárd forintos adósságállományát a jelek szerint furcsa módszerrel próbálja mérsékelni, az ügyet már kis Tocsik-ügyként emlegetik (az ügyrõl lásd keretes írásunkat).
Kupper nyilatkozatára válaszul "Tocsog s locsog avagy tudja-e Kupper András, hogy mirõl beszél?" címmel adott ki közleményt a BKV. A felütést akármelyik, a napi politikában verekedõ képviselõ megirigyelné, a közlemény ebben a stílusában folytatódik tovább - ráadásul inkább tagadva, mint cáfolva a HVG cikkének állításait.
Így fogalmazott a BKV: "Kupper András bizonyára felelõs politikus és valószínûleg mindig tudja mit, miért cselekszik. Figyelemre méltó képességeivel többször keltett már feltûnést, többek között kivívta a mi csodálatunkat is. Mivel sokat foglalkozik velünk, így mi is kénytelenek vagyunk (az egészségesnél bizony többet) foglalkozni vele."
Több jó hírt a BKV-ról
A BKV szeptember elsején döntött úgy, hogy a többi állami céghez hasonlóan szóvivõt alkalmaz. A kommunikációs paradigmaváltás azért vált szükségessé, mert a sajtóosztály nem tudott idõben reagálni az újságírók kérdéseire, illetve a cég elégedetlen volt a "pocskondiázó" sajtóval, ami mindig csak a negatívumokról számolt be.
Errõl már maga Szász Tamás, frissen kinevezett szóvivõ is panaszkodott a BKV lapjában, a Mozgásban Magazin szeptemberi számában, ahol "Egy újfajta párbeszéd kezdete" címmel közöltek vele interjút.
A korábban MÁV-nál mûvelõdött, 1998-ban végzett kommunikációs szakember így fogalmazza meg ars poeticáját: "Rendeznünk kell a kommunikációs kapcsolatunkat a külvilággal [...] magunk is hírekkel fogjuk "bombázni" a sajtót: a vállalat életében rengeteg olyan dolog történik, ami érdekelheti a közvéleményt. Ha több jó hírt hallanak talán megváltozik az utasok véleménye is rólunk."
A kommunikációs problémák ezek szerint bizonytalan ideig még elhúzódnak a BKV-nál. A cég sajtóosztályán pénteken nem tudták megmondani, ki lesz az új szóvivõ, Szász felmentését pedig nem kommentálták.

A jármûjavító, az adósság
és a törlesztés
Az átalakítás elõtt álló GJSZ 300 millió forinttal tartozik különféle beszállító cégeknek, ezért az adósság törlesztésére a BKV Rt. augusztusban 500 millió forintot kölcsönzött a jármûjavítónak. A cég azonban úgy tûnik magának is meg akar tartani valamit az anyacég támogatásából. Szerzõdést kötött a Civis Credit Pénzügyi Szolgáltató Rt-vel., amely pár nap múlva felajánlotta a pénzükre váró beszállítóknak, hogy 75 százalékos névértéken megvásárolja tõlük a GJSZ adósságát. A beszállító cégek természetesen felháborodtak, hiszen tudtak arról, hogy a BKV kisegítette a GJSZ-t, másrészt nem értették, hogyan jutott az adataikhoz egy harmadik fél, a Civis. Felmerül a kérdés, hogy a Civis és a GJSZ, mit kezd a fent maradt 25 százalékkal. A BKV szerint "a GJSZ nem fogadott ügynököt és nem osztozott senkivel", mert a beszállító cégek maguk dönthették el, hogy élnek-e egy lehetõséggel, amit "felkínáltak nekik". A GJSZ-t egyébként vagyonkezelõvé alakítja át a BKV, a jármûjavítási munkákat ezentúl külsõ cégek fogják végezni. (Forrás: HVG, 38. szám)

Módosítás dátuma: 2005. október 16. vasárnap  

  • Increase font size
  • Default font size
  • Decrease font size

Olvasnak bennünket

Oldalainkat 389 vendég böngészi