Főoldal Kárpát-medence Fifti-fifti finanszírozás

Fifti-fifti finanszírozás

E-mail Nyomtatás PDF
Magyar–szlovák szándéknyilatkozatot írtak alá két Ipoly-híd újjáépítésérõl
A magyar tárcavezetõ elmondta: az egyenként mintegy 90–110 millió koronába kerülõ hidakat fele-fele arányban finanszírozza a két ország, ám uniós támogatásra is pályáznak, amely akár a beruházási költség 85 százalékát is fedezheti.

 Magyar–szlovák szándéknyilatkozatot írtak alá két Ipoly-híd újjáépítésérõl
A magyar tárcavezetõ elmondta: az egyenként mintegy 90–110 millió koronába kerülõ hidakat fele-fele arányban finanszírozza a két ország, ám uniós támogatásra is pályáznak, amely akár a beruházási költség 85 százalékát is fedezheti. „A petõpusztai hidat jó lenne már 2006 végén átadni, hiszen ez nagyban segítené a Nagykürtösi járás életét. Ennek érdekében hamarosan szakértõi tárgyalások kezdõdnek, Kóka év végéig Pozsonyba látogat, 2006. elején pedig aláírják a kormányközi megállapodást. A szándéknyilatkozat egyébként nem csupán két hídról szól, ez csak az elsõ lépés. Összesen kilenc hídról van szó” – mondta lapunknak Csáky Pál miniszterelnök-helyettes. Kóka hozzátette: a „tátrai tigris” és a „pannon puma” összefogása, valamint a hidak újjáépítése növelheti az egész régió versenyképességét, minek eredményeképpen még több tõke áramolhat oda, s új munkahelyek százait hozhatja a térségbe. Jelenleg az Ipoly mintegy 120 km hosszú határszakaszán négy átkelési lehetõség van: Letkésnél, Parassapusztánál, Balassagyarmatnál és Ipolytarnócnál. A legnagyobb, 45 kilométeres távolság az utóbbi két község között van, s a határon átkelõk itt kényszerülnek a legnagyobb kitérõre, elõször ezért épül ezen a szakaszon híd.
A tegnapi megbeszélésen szó volt az M2-es út fejlesztésérõl is, amelynek a Vác-Parassapusztai határátkelõig tartó szakasza a magyar kormány programja szerint gyorsforgalmi úttá épül át, a szlovák oldalon már elkezdték a Zólyom és Ipolyság közötti autóút kivitelezését. „Két hónapon belül bejelentjük az M15-ös út Rajkáig húzódó szakaszának 4 sávos gyorsforgalmi úttá történõ átépítését is” – hangsúlyozta Kóka. (m, sza)

Módosítás dátuma: 2005. október 19. szerda  

  • Increase font size
  • Default font size
  • Decrease font size

Olvasnak bennünket

Oldalainkat 267 vendég böngészi