Az átmeneti fennakadások éve lesz?

2006. január 12. csütörtök Új Szó
Nyomtatás
Pozsony idén 168 millió koronát fordíthat a tömegközlekedés fejlesztésére
Pozsony.

 Pozsony idén 168 millió koronát fordíthat a tömegközlekedés fejlesztésére
Pozsony. A fõváros idén intenzíven folytatja közlekedési infrastruktúrájának korszerûsítését és bõvítését; Dlhé Diely városrészben hozzálátnak egy új trolivezeték és trolijárat beiktatásához, az L. Svoboda rakpartot 700 méteres hossztávon 30 millió korona ráfordítással kibõvítik, a belvárosi Széplak (Obchodná) és Kapucinus utcán pedig folytatódik a villamossínek cseréje – közölte tegnap Karol Kolada, Pozsony alpolgármester-helyettese. Az új beruházásokat kivitelezõ részlegnek 2006-ban 168 millió korona áll közlekedéssel kapcsolatos építkezések finanszírozására, további 150 milliót pedig lakásépítésre fordít. Emellett a fõváros idén 165 millió koronát szán a közutak állagának javítására, ezen belül a kátyúk felszámolására 79,8 milliót, a hidak karbantartására pedig 16,7 milliót különít el.
Két beruházás bizonyára komoly átmeneti forgalomkorlátozást jelent majd: az egyik az Apollo híd folytatásaként értelmezhetõ, a Miletie és a Vajnori út rendezése és jelzõrendszerének átszabása, a másik pedig az alagúttól egészen az Al3betka étteremig tartó (részben kész) villamossínpálya, és az alatta húzódó vezetékek teljes cseréje, ami márciustól idõlegesen a Kapucinus utcát bénítja meg. Az utóbbi utcán a pályafelújítás 410 méter hosszan történik, és júliusig tart. A karbantartás elõzetes költségtervezete 125 millió koronáról szól. A várható fennakadásokat elõrevetítve Karol Kolada mindössze annyit mondott: „Ki kell valahogy bírni.” Visszatérve a Dlhé Dielyben 54 millió koronáért kiépülõ 2,7 kilométeres troliszakaszhoz, Pozsony nálunk újszerû, ám összesen 105 millió koronába kerülõ megoldást alkalmaz: a leendõ vonalon 6 ún. duobusz fog közlekedni, ami a dombos városrészben trolibuszként, a sík terepen pedig autóbuszként mûködik. (shz)

Módosítás dátuma: 2006. január 12. csütörtök