A Berényi család hegemóniára tör

2005. szeptember 11. vasárnap hvg
Nyomtatás
TELEVÍZIÓS NÉZETTSÉG Az elmúlt héten a Barátok közt – hétfõ kivételével – minden áldott hétköznap az élre verekedte magát, a teljes lakosság körében pedig a csütörtöki és szerdai epizód a hét kettõ legnézettebb mûsorszámának bizonyult.
TELEVÍZIÓS NÉZETTSÉG Az elmúlt héten a Barátok közt – hétfõ kivételével – minden áldott hétköznap az élre verekedte magát, a teljes lakosság körében pedig a csütörtöki és szerdai epizód a hét kettõ legnézettebb mûsorszámának bizonyult. A TV2 Naplója és Columbo ugyancsak jól szerepelt, s a köztévé is megszokott mûsoraival vétette észre magát. Az AGB Hungary által az év 35. hetében mért nézettségi adatokat olvashatják. Az elmúlt hét nézettségi mutatóit vizsgálva igazi újdonságot nem találunk. Gyakorlatilag a megszokott húzómûsorok vitték el a nézõk többségét – legalábbis az AGB Hungary által az év 35. hetében mért nézettségi adatok ezt mutatják. Az mindjárt világossá válik, hogy a hétfõi nézettségi versenybe Gáspár Gyõzõ most sem enged beleszólást, a becenevével fémjelzett családi reality a teljes lakosságból 1,92 millió embert érdekelt, s persze ezen a napon a kereskedelmi szempontból értékesebbnek tartott 18-49 év közötti korosztály körében is ez a program érdekelte a legtöbb embert, 819 ezret. A TV2-n azonos idõpontban vetített Pancserek a pácban címû komédiát 1,06 millióan látták. A Jóban-rosszban egymillió nézõt fogott meg, a Fókusz ugyanakkor 159 ezerrel többet. A köztelevízió Kékfény címû bûnügyi magazinja 891 ezer nézõt hozott izgalomba. A hétfõn még elõzékenynek tûnõ Barátok közt keddre elfoglalta az legnézettebb mûsornak fenntartott helyet, 1,7 millióan látták a sorozat aktuális epizódját, 356 ezerrel többen, mint a vele egyidejûleg a TV2-n adott Irigy Hónaljmirigy-show-t. A nap második legnézettebb mûsora egyébként a Szuperhekus kutyabõrben (eredetileg: Top Dog) címû Chuck Norris-film volt, ennek a kalandos, izgalmas és akciódús vígjátéknak a kedvéért 1,71 millió magyar ember maradt az RTL Klubon. Az MTV Önök kérték címû kívánságmûsora ezúttal 901 ezer embert ültetett le a képernyõ elé. Szerdán az RTL Klub és a TV2 két nagyágyúja, a Barátok közt és Columbo felügyelõ mérte össze magát, a párbajból ezúttal a Berényi-saga került ki gyõztesen, 2,06 millióan látták, szemben a Los Angeles-i nyomozó 1,64 millió nézõjével. Igaz ugyan, hogy az RTL Klub sorozatának félórás epizódját követõ Gargantua – Rejtelmek szigete címû kalandfilmet már kenterbe verte az ekkor még javában dolgozó Columbo (a filmet 1,13 millióan látták). A csütörtöki napon a Berényi-Vágó kettõs végzett az élen (a Legyen Ön is milliomost 1,63 millióan látták, az azt követõ szappanoperát már 2,07 millióan), s az õket követõ Lányok pórázon címû Louis De Funes-vígjátékra is 1,25 millióan „váltottak jegyet”. A TV2-n ugyanebben az idõpontban a Botcsinálta óvóbácsi címû német vígjáték futott (amelyben Stefan, a termékmenedzser magánóvodát nyit), 941 ezer nézõvel. EGYÁLTALÁN NEM TÛNTEK EL AZ ELTÛNTEK A Lost – Eltûntek címû amerikai sorozatot - úgy fest – egybõl megkedvelték a magyar nézõk. A teljes lakosság körében az elmúlt héten a Barátok közt mindössze kétezer nézõvel ugyan, de még beelõzte az Eltûnteket. A 18-49 év közötti korosztály körében azonban már nem akadtak legyõzõre: 994 ezer fiatal nézõjük 210 ezerrel több, mint a szappanopera 18-49-es nézõinek száma. A TV2 a Valami Amerika címû nagysikerû Herendi Gábor-filmet adta az esti fõmûsoridõben, amelyre ezúttal 920 ezren voltak kíváncsiak. A TV2 immár hagyományosan õrzi hétvégi jó pozícióit, szombaton a legnézettebb mûsor volt az övék: a Hajótöröttek szigete cím amerikai akciófilmet 1,47 millióan látták este, vagyis többen, mint az RTL Klubon vetített, hazai sikert hozó Magyarország-Málta világbajnoki selejtezõmérkõzést. Elõtte a fél héttõl kezdõdõ Tények csaknem félmillió emberrel többet érdekelt, mint az RTL Klub Híradója, utóbbi csatorna Szeress most! címû heti sorozatát azonban ezúttal többen nézték, mint Szulák Andrea Activityét a TV2-n. A hét utolsó napján a TV2 Naplója 1,67 millió nézõvel a 19 órától 20 óráig tartó mûsorsáv legnézettebb mûsora volt, ám összességében mégis az RTL-en vetített A tökös, a török, az õr, meg a nõ címû akcióvígjáték lett a vasárnapi legnézettebb mûsor, 1,73 millióan látták. Az utána következõ Heti hetes is 1,16 millió nézõt érdekelt, többet tehát, mint a TV2-n csaknem négy órán át vetített Titanic (a romantikus katasztrófafilm egy mûsorpercére átlagosan 1,04 millió nézõ jutott). Jól szerepelt még a Forma-1-es közvetítés, a kora délutáni idõpont dacára 1,12 millióan ültek le miatta a képernyõk elé. Az MTV-n A hölgy kissé bogaras címû régi magyar vígjáték vonzotta a legtöbb nézõt, szám szerint 1,01 milliót, míg az utána következõ A szólás szabadsága miatt 753 ezer ember maradt a képernyõk elõtt. Az év 35. hetében a csatornák egy-egy mûsorpercére esõ átlagos nézettséget vizsgálva kiderül, hogy az RTL Klub a legnépszerûbb a teljes lakosság és a 18-49 éves felnõttek körében is (az emberek 30,1 illetve 31,6 százaléka választotta, szemben a TV2 25,7; 26,9 százalékával, az M1 12,7; 8 százalékával és a Viasat3 3,9; 5,1 százalékával). A kizárólag fõmûsoridõs nézettséget vizsgálva az RTL Klub szintén mindkét korcsoportban vezetõ: a teljes lakosság 35,5 százaléka, a 18-49-esek 37,5 százaléka választja esténként a csatornát, míg a TV2-t 25,7; 26,9 százalékuk, az M1-et 12,7; 8,0 százalékuk, a Viasat3-at pedig 3,4; 4,3 százalékuk.
Módosítás dátuma: 2005. szeptember 11. vasárnap