
Világméretû orosz hírtelevízió indul

Írta: gondola
2005. december 12. hétfő - Módosítás: 2005. december 12. hétfő

Huszonnégy órás, angol nyelvû, állami finanszírozású televízió kezdte meg mûködését
szombaton Moszkvában, amelynek nem titkolt célja, hogy orosz szemszögbõl
szolgáltasson híreket világszerte.   

Huszonnégy órás, angol nyelvû, állami finanszírozású televízió kezdte meg mûködését
szombaton Moszkvában,  amelynek nem titkolt célja, hogy orosz szemszögbõl szolgáltasson
híreket világszerte.
  Russia Today - "Oroszország ma": a mûholdon sugárzó hírcsatorna Európában és
Észak-Amerikában, valamint Ázsia és Afrika bizonyos térségeiben fogható.
  A hírcsatornát olyan idõszakban indították meg, amikor a nyugati országok egyre gyakrabban
bírálják Moszkva demokrácia-felfogását és viszonyulását a jog uralmához, miközben a Kreml
arra panaszkodik, hogy a külföldi média hamis színben tünteti fel Oroszországot – írja az MTI
nyomán az origo.
  "Nem csak egy újabb globális hírcsatorna vagyunk, amely egyszerûen beszámol a nemzetközi
eseményekrõl. Mindenekelõtt ez egy orosz csatorna, amely arról tudósít, hogy mi történik
Oroszországban" - fejtegette Margarita Szimonján, a Russia Today fõszerkesztõje.
"Természetesen megvilágítjuk a nemzetközi eseményeket is, de azt akarjuk elmondani, hogyan
tükrözõdnek ezek az események Oroszországban és mit gondolnak róluk az oroszországi
emberek" - tette hozzá az orosz állami televízióban, "objektív és izgalmas" riportokat ígérve.
  A moszkvai hírtévének 360 munkatársa van, köztük 80 külföldi - vezetõ beosztású
szerkesztõk, tudósítók és rendezõk, akik korábban olyan ismert és közkedvelt hírtelevízióknak
dolgoztak, mint a BBC és a CNN. A Russia Today tudósítói irodát tart fenn Londonban,
Washingtonban, Párizsban és Jeruzsálemben, de hamarosan továbbiak megnyitását tervezi.

 1 / 1


