
Meghackelték a Kreml tévéjét

Írta: hvg
2005. december 12. hétfő - Módosítás: 2005. december 12. hétfő

KÉPZAVAR
  Hackerek támadása miatt adásának felfüggesztésére kényszerült a Russia Today nevû,
angol nyelvû orosz hírcsatorna.   KÉPZAVAR
  Hackerek támadása miatt adásának felfüggesztésére kényszerült a Russia Today nevû,
angol nyelvû orosz hírcsatorna.
  Az adó, amely Oroszország szemszögébõl akarja bemutatni a világeseményeket,
mûholdon keresztül fogható az Egyesült Államokban, Nyugat-Európában és Ázsiában is.
Az állami költségvetésbõl 30 millió dollárral indították útjára szombaton.
  Ismeretlenek kísérletet tettek arra, hogy kívülrõl behatoljanak és elfoglalják a
számítógép-rendszert, ami miatt az adás megszakadt - mondta el a csatorna
fõszerkesztõje az Interfax orosz hírügynökségnek. Arról egyelõre nincs hír, hogy mikor
kezdik újra a mûsorszolgáltatást, egyelõre mûszaki szakemberek dolgoznak a hiba
elhárításán.
  Az Oroszországról kialakult kép az utóbbi években romlott a nyugati világban,
különösen azután, hogy Vlagyimir Putyin vezetése alatt lassan felszámolták a független
véleménynyilvánítási lehetõségeket, legutóbb pedig törvénytervezet készült a
demokráciát védõ csoportok nagyobb állami ellenõrzésére. A sajtóban találgatások
folynak emiatt, hogy az új adó mennyire szorosan követi majd a Kreml irányvonalát az
olyan kényes kérdésekben, mint például a csecsenföldi helyzet.
  

 1 / 1


