
Versenyhivatali tiltás a Springernek a ProSiebenSat.1 megvételére

Írta: hvg
2006. január 25. szerda - Módosítás: 2006. január 25. szerda

A német versenyhivatal nem engedélyezi a Springer konszernnek a ProSiebenSat1.  A
német versenyhivatal nem engedélyezi a Springer konszernnek a ProSiebenSat1.
televíziós csoport megszerzését
- közölte hétfõn az Axel Springer AG. 

  A Springer augusztusban jelentette be, hogy meg akarja venni az egyik legnagyobb
német televíziós konszernt a Haim Saban amerikai milliárdos körül tömörülõ beruházási
csoporttól. Akkor közel 2,5 milliárd eurós ajánlatról szóltak a hírek. A ProSiebenSat1.
csoporthoz tartozik a Sat1. és a ProSieben televíziós csatornán kívül a Kabel eins
csatorna és az N24 hírtelevízió is. 

  A Springer adja ki a Die Welt címû minõségi napilap mellett a legolvasottabb német
újságot, a Bild címû bulvárlapot is. A fúziót ellenezte a német médiavilág koncentrációját
vizsgáló bizottság, a KEK is, mondván, hogy a Springer a kívánatosnál nagyobb
befolyást szerezne a véleményformálás terepén.

  A Springer konszernnek szívügye, hogy televíziós állomásra is szert tegyen. A Bildtõl
ugyan nem hajlandó megválni, de felajánlotta például mûsorújságainak és családi
lapjainak az eladását. Hajlandó lett volna lemondani a ProSiebenrõl is, amit a
versenyhivatal üdvözölt, de a hivatal kikötötte, hogy a ProSiebent még az elõtt kell áruba
bocsátani, mielõtt a Springer a televíziós csoportot megvásárolná. Az Axel Springer AG
ezt jogi és pénzügyi szempontokra hivatkozva elutasította. 

  A Springer jogi lépések és egyéb opciók megvizsgálását helyezte kilátásba. Bíróság elé
viheti az ügyet, illetve folyamodhat engedélyért az illetékes miniszternél, a gazdasági
tárca vezetõjénél.

  

 1 / 1


