

Azonnali hatállyal felmondta a Századvég Politikai Iskola Alapítvánnyal kötött szerződését a Hír Televízió Rt. Azonnali hatállyal felmondta a Századvég Politikai Iskola Alapítvánnyal kötött szerződését a Hír Televízió Rt. Az együttműködés megszakításával eltűnik a képernyőről a Stumpf István vezette Századvég politikai elemző műsora; a csatorna az alapítvány hirdetéseit december 31-ig vetíti.

A Magyar Nemzet című napilap főszerkesztője, Liskay Gábor által irányított Hír TV a továbbiakban nem tart igényt az Orbán-kormány egykori kancelláriaminisztere, Stumpf István vezette Századvég Politikai Iskola Alapítvány Politikai Barométer címmel a csatornán sugárzott műsorára.

A televízió és az alapítvány között idén áprilisban határozatlan időre megkötött szerződés felmondása – Liskay Stumpf Istvánnak címzett és a Századvég honlapján közzétett levele szerint – „a Hír Televízió műsorstruktúrájának átalakítása miatt” vált szükségessé.

A Hírszerző információi szerint a Századvég Alapítványt is felkészületlenül érte a döntés. Stumpf Istvánt nem tudták elérni, de egy munkatársától annyit sikerült megtudniuk, hogy „a levél szerdai kézhez vétele előtt semmilyen, a kapcsolat megszakítására utaló jelzést” nem kaptak a televízió vezetésétől. Az nem derült ki, hogy a műsor nézettsége befolyásolta-e a Hír TV vezetésének döntését, hiszen a televízió nézettségi adatai – benne természetesen a Politikai Barométeréi is – hétpecsétes titkot képeznek még a műsorkészítők előtt is.

Egyelőre nyitott kérdés az is, hogy a Századvég Politikai Iskola oktatási igazgatójaként tevékenykedő, a Hír TV több műsorában közreműködő Giró-Szász András a továbbiakban szerepel-e a televízió műsorán.

Liskay Gábor nem kívánt nyilatkozni a témában.