
Pálffynak fizetnie kell

Írta: Index
2005. október 31. hétfő - Módosítás: 2005. október 31. hétfő

A bíróság jogerõs döntése nyomán Pálffy Istvánnak kamatokkal együtt mintegy 20 millió
forintot kell fizetnie a TV2-nek, mert három éve átigazolt az MTV-hez, adta hírül a
pénteken történteket a Magyar Nemzet.  

 A bíróság jogerõs döntése nyomán Pálffy Istvánnak kamatokkal együtt mintegy 20 millió
forintot kell fizetnie a TV2-nek, mert három éve átigazolt az MTV-hez, adta hírül a pénteken
történteket a Magyar Nemzet. Pálffy egyelõre nem nyilatkozik, Rudi Zoltán tévéelnök pedig azt
mondta a Magyar Nemzetnek, hogy az M TV egyetlen fillért sem hajlandó átvállalni a híradós
adósságából. 

  Pálffy István azért távozott 2002-ben a TV2-tõl, mert úgy ítélte meg, hogy a csatorna súlyos
szerzõdésszegést követett el, amikor Bárdos Andrást szerzõdtette a Jó estét Magyarország
címû mûsor vezetésére, ezért fölmondott és az MTV-hez igazolt. A TV2 viszont beperelte
Pálffyt, amiért egy másik csatornánál kezdett hírmûsort vezetni, 

  A TV2 többek között azért perelte Pálffy Istvánt, mert a csatorna kifogásolta, hogy a tévés
annak ellenére kezdett hírmûsort vezetni egy másik televíziónál, hogy a kettejük szerzõdése ezt
tiltotta. A TV2 tízmillió forint kötbért és kártérítést akart bevasalni a tévésen. A Fõvárosi Bíróság
döntésében a kötbért nem tartotta jogosnak, de a kártérítési igényt igen, ezért kötelezte a
mûsorvezetõt a 14 millió forint plusz kamatainak megfizetésére, így a végösszeg a húszmillió
forintot is elérheti. 

  Rudi Zoltán, a köztévé elnöke a Magyar Nemzetnek azt mondta, kizárt, hogy az MTV egyetlen
fillért is átvállaljon Pálffy adósságából. Emlékeztetett rá: elõdje olyan szerzõdést kötött a
mûsorvezetõvel, amely alapján havonta 2,4 millió forintot vihetett haza. Azóta kevesebb, mint a
felére csökkentették a javadalmazását, de az is tisztességes jövedelem, jegyezte meg Rudi. 

  Pálffy István addig nem kíván nyilatkozni, amíg az írásos ítéletet kézhez nem kapta

  

 1 / 1


