Újra divat lett a kalap az ifjú generáció körében

2006. január 09. hétfő Új Szó
Nyomtatás
Az olasz fiatalok egyszerûen megõrülnek a fekete, keskeny karimás kalapért, állítják a divattervezõk
Milánó.

 Az olasz fiatalok egyszerûen megõrülnek a fekete, keskeny karimás kalapért, állítják a divattervezõk
Milánó. A kalap, mint divat, elavultnak tûnt, most azonban újra a húszévesek vásárolják. Klasszikust és új anyagból készülteket, színeseket és fõleg olyanokat, amelyekre sok mütyürt aggatnak. Egy neves olasz cég vezetõje azt tapasztalja, hogy a fiatalok megõrülnek a fekete, nagyon keskeny karimás kalapért. Felöltik öltönyhöz, farmerhez egyaránt, és másnak hiszik magukat. Mert a kalap önmagában is egy csipetnyi kacérkodás, a ruha olyan kiegészítõje, amely karaktert ad. Nem véletlen, hogy sok sztár, menõ rockénekes és egyéb híresség csak kalappal a fején fényképezteti magát. Johnny Depp a Borsalinót szentségteleníti meg azzal, hogy pólóhoz, tépett farmerhez illeszti a fejére. Bono, a U2 frontembere nem énekel, ha nincs a fején fehér cowboy-kalap. Pete Doherty, Kate Moss volt párja kobakján is ott látható állandóan a lapos nemezkalap. Ma már fogalom Carlos Santana és Van Morrison fekete kalapja, pedig õk eredetileg ritkuló fürtjeik ellensúlyozására tették fel. Igaz, mondhatják, hogy voltak a rocknak és a blues-nak olyan õsei, mint Bo Diddley vagy John Lee Hooker, akik elképzelhetetlenek voltak fedetlen fõvel.

Módosítás dátuma: 2006. január 09. hétfő