
Megtiltaná a brit kormány, hogy külföldi államok brit sajtótermékekben szerezzenek részesedést (MTI)

Írta: Adminisztrátor
2024. március 14. csütörtök - 

  

 London, 2024. március 13. - Megtiltaná a brit kormány, hogy külföldi kormányok brit
sajtótermékekben ellenőrző részesedést vásároljanak.

  

       A londoni kulturális, média- és sportügyi minisztérium szerda este nyilvánosságra hozott
állásfoglalása szerint jogszabály intézkedne arról, hogy "nagy-britanniai újságokban és
hírmagazinokban külföldi államok ne szerezhessenek tulajdonrészt, befolyást vagy ellenőrzést".

  

 Az indítvány közvetlen előzményeként piacra került az egyik legbefolyásosabb brit lapcsoport,
a Telegraph Media Group, miután jelenlegi tulajdonosát, a B.UK nevű holdingot a cég
legnagyobb hitelezője, a Lloyds bankkonglomerátum tavaly csődgondnokság alá helyezte.

  

 A B.UK lapportfoliójának legfőbb tagja a The Daily Telegraph és a The Sunday Telegraph, a
két legnagyobb konzervatív brit napi-, illetve vasárnapi lap, valamint a The Spectator magazin.

  

 A Telegraph-lapcsoportot egy milliárdos brit ikerpár, a 89 éves Sir Frederick Barclay és a
2021-ben, 87 esztendős korában elhunyt Sir David Barclay 2004-ben, adósságátvállalással
együtt 729,5 millió fontért (340 milliárd forint) vette meg.

  

 Ez a legnagyobb összeg, amelyet brit lapkiadó vállalatért valaha kifizettek.

  

 A csődgondnoksági eljárás során Howard és Aidan Barclayt, Sir David Barclay két fiát
eltávolították a lapcsoport igazgatóságából és a B.UK holding portfolióját eladásra hirdették
meg.

  

 A legnagyobb tőkeerejű vevőjelölt a RedBird IMI befektetési konglomerátum, amelynek egyik
társtulajdonosa, az International Media Investments befektetési alap mögött az Egyesült Arab

 1 / 2



Megtiltaná a brit kormány, hogy külföldi államok brit sajtótermékekben szerezzenek részesedést (MTI)

Írta: Adminisztrátor
2024. március 14. csütörtök - 

Emírségek alelnöke és miniszterelnök-helyettese áll.

  

 A RedBird IMI - amelynek működését brit sajtóértesülések szerint 75 százalék erejéig az
Egyesült Arab Emírségek finanszírozza - 600 millió fontos tranzakció keretében venné meg a
Telegraph-csoportot.

  

 A kormányzó brit Konzervatív Párt alsóházi frakciójának számos befolyásos tagja azonban
élesen ellenzi az ügyletet, elsősorban azzal az érvvel, hogy kérdéses az Egyesült Arab
Emírségek hozzáállása a sajtószabadsághoz.

  

 A brit kormány a konzervatív frakció erőteljes nyomására reagálva jelentette be szerdán -
egyelőre részletek nélkül - azt a tervet, amely megakadályozná, hogy külföldi államok befolyást
szerezzenek brit sajtóorgánumokban.

  

 A kulturális, média- és sportügyi minisztérium várhatóan jövő kedden ismerteti részletesen a
tervezett törvényjavaslatot.

  

 2 / 2


