
A legnagyobb német bestsellerről totális a hallgatás (FB, 2014-10-12)

Írta: Adminisztrátor
2014. október 12. vasárnap - 

Ulfkotte: a német médiát a politikusok, a titkosszolgálatok és a nagytőke irányítja az USA
szája íze szerinti transzatlanti kapcsolatok és Izrael érdekében
      A Frankfurter Allgemeine Zeitung volt külpolitikai szerkesztője és haditudósítója a „civil”
szervezetekről és George Sorosról is ír
Udo Ulfkotte 17 éven át a vezető német konzervatív napilap, a Frankfurter Allgemeine Zeitung
(FAZ) külpolitikai szerkesztője, illetve haditudósítója volt. Kötete szeptember 11-én látott
napvilágot a német könyvpiacon Megvásárolt újságírók – Miként irányítják a politikusok, a
titkosszolgálatok és a nagytőke a német tömegmédiát címmel. Annak ellenére, hogy a
legnagyobb német internetes könyvterjesztő, az Amazon.de csak szeptember 22-én kezdte
árulni, néhány nap alatt sikerlistájának a csúcsára hágott. Vagyis Németország legnagyobb
példányszámban vásárolt könyve lett. Miközben erről a megasikerről a német sajtó egyetlen
szót sem ejtett. 
A kínos hallgatás oka egyszerre a könyv tartalma és szerzője. A 336 oldal terjedelmű, mintegy
hatszáz lábjegyzettel ellátott művet nem lehet a szokásos „összeesküvés elmélet” felkiáltással
elhessegetni, hiszen a szerző maga is több mint másfél évtizeden át Németország
legtekintélyesebb napilapjának szerkesztője volt. Ezért könyvében több helyen bocsánatot kér
és kijelenti, szégyelli, amit tett. Vagyis azt, hogy pénzért, luxusutazások és egyéb juttatások
fejében azt írta, amit megrendeltek tőle. 
Ulfkotte táblázatokban mutatja be, hogy Németország legnagyobb médiumainak vezetői és elit
újságírói név szerint mely lobbiszervezet/ek/ tagja vagy hová vannak „bekötve”. Néven nevezi
azokat is, akik a kulisszák mögött a médiát propaganda szempontból egyetlen irányban
befolyásolják. Ilyenkor csak a hallgatás a kivezető út. Mert az sem jön be, ha az érintettek
összeesküvés-elméletek felemlegetésével akarják hitelteleníteni a mondanivalót. Vagy, mint
nálunk szokták a főleg Soros-támogatású portálok, amelyek vicsorító kínjukban holdfénynél
hódbőrbe varrt iratokról, paksi csőszkunyhóba tévedt jugoszláv búvárokról „konteóznak”.
Márpedig a kötetben igen egzakt módon bontakozik ki az, ahogyan például a David Rockefeller
által alapított Trilaterális Bizottság, a Bilderberg csoport és más transzatlanti intézmények
szabják meg az irányt a médiának. 
A könyvben bőségesen adatolt valóság a legvadabb „konteós” képzeleten is túltesz. Hiszen
arra is fény derül, hogy a német szerkesztőségekben (!) dolgozó titkosszolgálati ügynökök
olykor azt is megszabják, hogy ismert újságírók közül kinek a neve alatt jelenjék meg egy-egy
előre megírt cikk. Amiért persze az illető busás pénzjutalomban részesül. 
A FAZ korábbi munkatársa leszögezi: teljesen mindegy, hogy melyik német lapot vesszük meg,
mely német tévéadót nézzük: egyforma és manipulált üzenetet kapunk. Amire a németek egyre
inkább ráébrednek. Ezért esnek drámai gyorsasággal a nyomtatott lapok példányszámai.
Könyve végén Ulfkotte egyenesen lázadásra szólítja fel honfitársait: még kevesebb lapot
vásároljanak, hogy még több hazug, megvásárolt újságíró maradjon munka nélkül. Azok, akik
hatalmas kenőpénzért teljesítik irányítóik utasításait. Miközben arra bíztatja olvasóit, hogy
egyes, eddig nem manipulált, internetes forrásokat olvassák, melyek közül fel is sorol néhányat.
A szerző pontosan bemutatja azt is, mely adó vagy mely lap melyik politikai párthoz tartozik. A
„független” közszolgálati ZDF televízióban például csaknem minden szerkesztőnek párttag
könyve van. A német médiában a „nézetek sokszínűségét” pedig csak tettetik. A valóság az
egyen hazugság, legyen szó az amerikai külpolitikáról, az USA elnökéről vagy az euró
hasznosságáról. Itt jegyzendő meg, hogy néhány éve már kiszivárgott annak a szerződésnek a

 1 / 3



A legnagyobb német bestsellerről totális a hallgatás (FB, 2014-10-12)

Írta: Adminisztrátor
2014. október 12. vasárnap - 

szövege – és a Wikipediára is felkerült -, amelyet minden olyan újságíróval aláíratnak, aki az
Axel Springer óriáskiadó valamelyik lapjához szegődik el, mint a vezető német bulvárlaphoz, a
Bildhez, vagy a hazai balliberálisaink által szintén oly kéjjel „német jobboldali konzervatív”-nak
nevezett Die Welthez. E szerződés öt pontja közül az egyik a transzatlanti kapcsolatok
támogatása, a másik Izrael állam lényegi jogainak és a zsidó-német megbékélésnek az
előmozdítása.
Ulfkotte maga is titkosszolgálati szakértő, és tagja volt az amerikai Marshall Memorial Fund
nevű, szintén a „transzatlanti baráti kapcsolatok elmélyítésén” dolgozó szervezetnek, amely
egyike a német médiát irányító intézményeknek. A szerző már könyve elején leszögezi, hogy a
német hírekre a legnagyobb befolyást az Egyesült Államok és Izrael gyakorolja. Olyan
kézikönyveket is említ, amelyek rögzítik, mely minőségi médiumokra kell hatást gyakorolni. E
médiumok merő véletlenségből ugyanazok, amelyekben hazánkról a legvehemensebb
támadások jelennek meg. 
Az amerikai hadügyminisztérium hosszú évek óta dollár milliárdokat költ arra, hogy világszerte a
neki megfelelő propaganda jelenjék meg a médiában, tudjuk meg szintén. E minisztérium egyik
ilyen törekvése, hogy Amerikát kedvező színben tüntesse fel, míg Oroszországot a gonosz
országának. 
Egy Lengyelországból a II. világháború idején menekült család gyermekeként Németországban
felnőtt Josef Joffe-ról, a balliberális Die Zeit című hetilap kiadó-főszerkesztőjéről sok szó esik a
könyvben. Ő egy CIA-hez közeli agytrösztnek, az Aspen Institute-nak is a tagja. Joffe médián
túli szerepéből Ulfkotte majd’ húszat sorol fel, beleértve az olyan igazgatótanácsi tagságot, mint
a New-York-i Goldman Sachs alapítvány, az izraeli Ben Gurion Egyetem vagy a Nemzetközi
Stratégiai Tanulmányok Intézete. A Die Zeit szintén a mindenkori jobboldali kormányok idején
Magyarországot támadó német médiumok frontvonalába tartozik. 
A szerző részletesen ismerteti nem csak a megvásárolt újságírók által leírt hazugságokat, de
azt is, hogy milyen esetekben kell hallgatniuk. Mint amikor haditudósítóként szemtanúja volt,
hogy az 1980-tól 8 éven át tartó Irak-Irán háborúban Irak német gyártmányú mérges gázt vetett
be. Arról egyetlen sort sem írhatott, és az elgázosított iráni holttestekről készült fotóit se
helyezhette el lapjában. 
Ismerteti azt is, hogy kik állnak egyes nemzetközi újságíró szervezetek mögött. A
„sajtószabadságot védő” és az egyes országokban meglévő sajtószabadságot osztályozó
Tudósítók Határok Nélkül nevű szervezetről például azt írja, a mögött korábban az amerikai
külügyminisztérium és George Soros /ne hamisítsuk meg hivatalos nevét/ állt. 
Ulfkotte kitér az újságírókat irányító szervezetek funkciójának bemutatására is. A Trilaterális
Bizottságról azt írja, hogy számára a „globális kormányzás kormányok nélküli kormányzást,
kormányok nélküli világuralmat jelent”. Hozzáteszi: e bizottság „világszerte szét kívánja
rombolni az állami funkciókat és úgynevezett nem kormányzati (civil) szervezeteket használ fel
arra, hogy a meglévő kormányok feje fölött a népek sorsát irányítsa”. Ó, ártatlan Norvég Alap! –
kiálthatnánk fel. 
Ami Sorost illeti, róla a szerző idézi a baloldali brit New Statesman nevű hetilap egyik, 2003-ból
megjelenő írását is, mely szerint „George Soros talán nem nevezhető közvetlenül fizetett
CIA-ügynöknek, mint azt néhányan megtették. De az kétségtelen, hogy cégei és civil
szervezetei szorosan együttműködnek az amerikai terjeszkedéssel.” Soros, Rockefeller és a
transzatlanti agytrösztök „mindenekelőtt hatalomstratégiai és gazdasági megfontolásokból a
korábbi keleti tömb országaiban, a Közel-Keleten és Észak-Afrikában kormányok
megdöntésében vettek részt.” Ulfkotte a Soros-féle Nyílt Társadalom alapítványokat az ilyen,

 2 / 3



A legnagyobb német bestsellerről totális a hallgatás (FB, 2014-10-12)

Írta: Adminisztrátor
2014. október 12. vasárnap - 

„népi” puccsok szervezésében elsőrendűen fontosként mutatja be. A német média pedig
mindebben tevőlegesen segíti őt, írja később. 
A kötet szerzője a Kádár időkben is külföldön utazgató, szabaddemokrata ellenzéket
agyonszerető Joachim Gauck német államelnököt sem kíméli. Leírja róla, hogy tagja az igen
befolyásos elit transzatlanti társaságnak, a berlini székhelyű Atlantik-Brücke (Atlanti Híd)
szervezetnek. 
Könyve legvégén a Frankfurter Allgemeine Zeitung volt munkatársa „megfenyegeti” a német
médiát azzal, hogy kötete csupán az első része egy trilógiának. 
Tanács politikusainknak: ha német újságíró közelít feléjük előre megrendelt cikkéhez jobboldali
mondatfecniket „gyűjtve”, azzal üdvözöljék, hogy rákérdeznek, élvezték-e Ulfkotte könyvét. Lov
as István

 3 / 3


